Zdravá výživa ve sportu

31.8.2015
Objevte zdravý způsob výživy pro sportovce i ostatní nadšence

 

Sundried Plums on vintage wooden background

Dnešní standartní sportovní výživové doplňky – proteiny, iontové nápoje a sacharidy spolehlivě fungují na krátkodobé vyšponování organismu, dlouhodobě se díky chemii a dalším látkam v ní obsaženým často podepíšou na stavu žaludku, ledvin, střev a jater.

brozura-RAW_G21-19Západní top sportovci (např. Martina Navrátilová, sestry Williamsovy, Scott Jurek a další) stále více preferují tzv. živou stravu. “Živá strava výrazně zrychluje regeneraci, dodává organismu potřebné antioxidanty  a přispívá k pevnému zdraví. Znamená konzumaci jídel z ovoce, zeleniny, ořechů, semínek a tzv. superfoods, přičemž žádné z nich neprojde tepelnou úpravou nad 45 stupňů Celsia.” vysvětluje Filip Říha, odborník na moderní sportovní výživu. “Obrovskou výhodou tzv. raw food jsou v ní obsažené enzymy, které našemu tělu usnadňují trávení, a kvalitní aminokyseliny, ze kterých naše tělo snadno poskládá své bílkoviny. Zároveň, když víte jak na to, je příprava živé stravy rychlejší než je u klasických vařených jídel.”

Se živou stravou jsme se už každý setkali. Šťáva, která nám teče z odšťavňovače nebo smoothie z mixéru či pestrobarevný zeleninový salát, to jsou ta nejběžnější živá jídla. Po nich budete překypovat fyzickými silami a vitalitou. Zejména zeleninové džusy, jako třeba mrkvový, celerový nebo salátový mají pro sportovce obrovský význam, díky svým koncentrovaným živinám a snadné stravitelnosti.

“Pro sportovce je základem tradiční energetický tzv. chia pudink, známý z knihy Born to Run a od pověstného mexického kmene Tarahumarů, kteří se baví během a často denně uběhnou více než 100 kilometrů,” doporučuje Filip Říha.

Semínka chia jsou jihoamerickým klenotem, obsahují velké porce bílkovin, antioxidantů vlákniny, omega 3 mastných kyselin, vápníku a hořčíku.

A jak si můžete chia pudink sami udělat? V lisovém odšťavňovači odšťavněte jablka nebo hrušky nebo pomeranče. Do jejich šťávy namočte chia semínka v poměru šťáva ku semínkám 4:1. Přidejte špetku soli, kustovnici (goji), špetku vanilky a muškátového oříšku. Řádně promíchejte a nechte 2 hodiny (nebo přes noc) vtáhnout vodu, ráno nazdobte krájeným banánem, skořicí a užijte si tu jízdu!
Aby měl pudink optimální výživnou hodnotu, velmi doporučujeme použít kvalitní nízkootáčkový (tzv. lisový či šnekový) odšťavňovač. Ten díky pokročilé technologii narozdíl od odšťavňovačů standartních (tzv. odstředivkových) uchová ve šťávě všechny živiny, zejména vitamín C, enzymy a antioxidanty. Nízkootáčkové odšťavňovače na našem trhu naleznete např. pod značkou G21 a dobrá zpráva je, že jsou cenově dostupné. Odšťavňovače plní i další funkce, můžete v nich vyrábět například ořechová másla.


filip-riha-1Filip Říha (www.filipriha.cz)  podporuje sportovce, manažery, maminky a všechny ostatní ve změně životního stylu. Od roku 2009 pořádá praktické workshopy o tom, jak mít vice energie, radosti a zdraví ve svém každodenním životě, soustředí se na kurzy živé stravy. Filip každý den sportuje a je držitelem ocenění Podnikatel roku 2013.

 
 
 
     
     
     
     
     
     

     

     
     
    Porovnat - 0 ks
     
     

     

     

     

      Kód Název produktu Vaše cena    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Naposledy navštívené

     
     
     
     

     

     
        Kód Název produktu Vaše cena  
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    724 218 398Po-Pá  8:00 - 17:00
     
    Košík
    0 položek
     
    0
     
     

     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Přihlášení
     
      Registrace   Nové heslo
     
     

    Dodavatel Penta CZ s.r.o.

    Technické řešení © 2017 CyberSoft s.r.o.